Interjú K. Liával

 Dobpergés!

És eljött itt van, végre van időnk, és megejthetjük azt az interjút, amit már olyan rég óta meg akarok ejteni. Végre K. Lia is ráér és én is... 

Közös megegyezés alapján egy kávézóba ültünk be beszélgetni. Először nem volt tervben, hogy "interjúztatok", aztán erre terelődött a téma. Tulajdonképpen ő hozta fel, hogy lesz-e belőle valami. Hát, most lesz.

Mikor kezdtél el az írással foglalkozni?

Tizedik osztályban írtam az első regényemet. Az mondjuk nem is regény... illetve nem tudom. Negyven valahány oldal és fejezetekre van bontva, szóval szerintem az. November elején kezdtem el írni és február tizenkettedikén végeztem vele. Csak onnan tudom biztosra, mert hatalmas élmény volt, pláne, hogy kinyomtattam és odaadtam két nappal később csütörtökön egy osztálytársamnak, aki amúgy nem szeret olvasni. Pénteken meg úgy köszöntött reggel, hogy "Szia, Lia... vagy mondjam azt, hogy Ráhel? Én meg Balázs?" Úgy néztem rá, mint aki szellemet látott, és alig jött ki hang a torkomon. Az volt az első kérdésem, hogy meddig olvasta el. Mivel nem szeret olvasni teljesen lesokkolt, amikor azt mondta, hogy a végéig, mert nem tudta letenni. Aztán pár nappal később egy másik srác beküldte az osztálycsoportba és az egész osztály azt olvasta, én pedig majdnem rosszul lettem, aztán nap végén az egyik osztálytársam odaállt mellém, megveregette a vállam és azt mondta: "Lia, én ilyen jó könyvet már régen olvastam! Abba ne hagyd az írást!"

Mert miről szól a regény? Mármint nagyjából tudom, de bővebben?

A történet egy lányról szól, akit a volt legjobb barátnője úgy a földbe tiport, hogy depressziós lett. Kicsit furcsa a sztori szál, meg a depresszió miértje, de mit várunk egy tizedikes lánytól, akivel hasonló történt...? Na, de vissza a történethez! Ráhel egy fiúval találja meg először a közös hangot, aztán szépen lassan még pár emberrel, de a legjobb barátja az a fiú, Balázs marad. December elején Ráhel volt legjobb barátnője és az ő új barátnője összevesznek. Ez csak azért érdekes, mert ez december elején valóban megtörtént, holott ezt novemberben írtam meg. Ezzel van egy másik sztorim is, de az majd később. Na, aztán szilveszterkor Balázs és Vanda (Ráhel padtársa - Nina) összejöttek, amiről a srác hazudik Ráhelnek. Erre a lány rájön és megharagszik rájuk, majd tart egy osztályfőnöki órát a depresszióról és utána kezdi elfogadni a lányt az osztály. A végét is elmondjam, vagy már mindegy, mert más sokat mondtam?

Mondd nyugodtan...

Jó, szóval Ráhel kórházba kerül és kiderül, hogy rákos. ez úgy február végén történik és a lánynak március tizenhatodikán van a születésnapja. Ő tudja, hogy aznap meg fog halni, és ezért nem akarja, hogy Balázs ott legyen vele, de a fiú erősködik, hogy ott akar maradni. ajándékként visz neki egy szál sárga rózsát, ami Ráhel kedvenc virága. Nap közben a lány ír egy levelet Balázsnak és este kirakja azt az éjjeliszekrényre, letépkedi a rózsa szirmait és,.. hát meghal. Másnap Balázs elolvassa a levelet, és elkéri Lénától (egy másik barátnőtől - Nina) Ráhel képeit, de senkinek nem mond semmit. Másnap az iskolában mindenki cukkolja szegény srácot, hogy mi van vele, de nap végén megértik, mert az osztályfőnökük elmondja, hogy mi történt. A temetéssel van vége a regénynek, valamint egy epilógussal, amiből kiderül, hogy Vanda és Balázs együtt maradtak és van egy Ráhel nevű lányuk.

És ennek a második része?

Az egy kamu. Én nem akartam azt megírni, Az osztálytársaim vetek rá. De egyébként mai fejjel visszatekintve jó, hogy megírtam, mert lehet, hogy hogyha azt nem írom meg, akkor nem záródik le a fejemben a történet és előfordulhat, hogy nem írok tovább.

Azóta miket írtál?

Mindent. Fantasy, krimi, romantikus regény... azon röhögünk, hogy a következő regényem erotikus regény lesz, mert olyan még nincs. mondjuk arra nem tudom magam rávenni, mert még a hideg is ráz, ha arra gondolok.

Hát... nem tudom, hogy jó ötlet lenne-e egy ilyet írni.

Hát szerintem nem... de ne menjünk bele ebbe a témába.

Egyetértek. Most mit írsz?

Jelenleg nem egy könyvön dolgozom, hanem minimum... négyen vagy ötön. De nem egyszerre, hanem felváltva. Pont ezért nem haladok egyikkel sem.

Milyen öt?

Az első és jelenleg a legnagyobb prioritást élvező az a Színfalak mögött, ami egy gyilkosságról szól, ami egy színházban játszódik, de többet nem árulok el. Amivel vagy amikkel még sokat foglalkozok, az két fanfiction, ami furcsa, nem furcsa, Rómeó és Júlia.

Közben költő is vagy, mert a vége rímel. Azt tudom, hogy nagyon szereted, de ebből fanfiction-t írni?

Igen, mert tényleg annyira szeretem. az egyik Benvolioról szól a másik pedig Tybaltról. Tudom, hogy ő meghal, de az én világom egy kicsit más. Itt Júliának van egy húga, Lorett, akit száműztek Mantovába gyermekként, de visszatér és egy idő után szépen lassan összejönnek Benvolioval. Tybalt pedig nem hal meg, sőt visszatér.

Az érdekes lesz. És a maradék kettő?

Az egyik a Szerelmem a Kánya Király, amit már több, mint egy éve írok, a másik meg a Se veled..., ami igazából már készen van és már egy pályázaton is részt vett. Sajnos nem értem el vele semmit, de azt most átdolgozom, kijavítom, aztán újra nekifutok. De most én kérdezek! Neked melyik az álom életed? Mert olvastam, hogy megírtam, de nem tudom, hogy melyikre gondolsz.

Miért nem tudod?

Mert a neved Regino Korvo, ami Kánya Királynőt jelent, valamint Nina vagy, mint a főszereplőm a Se veled...-ben. Szóval?

Mind a kettőt simán nevezhetem az álom életemnek, mert szívesen átváltoznék valamivé, viszont mindig húzott a szívem Miamiba. (CSI: Miami helyszínelők - Nina) Na, de térjünk rád vissza!
Az első regényeddel tervezel valamit?

Igen is, meg nem is. Én nagyon szívesen átdolgoznám, de többen azt mondták, hogy ne tegyem, mert az úgy jó, ahogy van. Ebből látom, hogy honnan kezdtem, viszont azt is tudom, hogy ma már sokkal jobban meg tudnám írni, mert sokkal tapasztaltabb vagyok. úgy gondolom, hogy nem ártana átírnom, de nem az eredetit. Tehát nem is átírásnak mondanám, hanem újraírásnak. Abból bajom nem lehet. Nem tudod egyébként, hogy honnan tudnék arzént szerezni?

Nem! Minek?

A regényembe. Úgy gondolom, hogy arzén lesz a gyilkosfegyver. De lehet, hogy két meggymag.

Lenyeli és megfullad?

Nem. Valaki összezúzza és úgy eszi meg. Két meggymag annyi amigdalint tartalmaz, hogy az simán kinyír egy embert.

Mi az az amigdalin?

Egy amúgy nem halálos szer. Csakhogy a szervezet ezt ciánná alakítja, ami pedig eléggé mérgező. Így tehát két meggymagtól elég hamar fel lehet dobni a papucsot.

És ezt te honnan tudod?

Megnéztem a Lizzie musicalt Budapesten. Fantasztikusan jó volt! Rock musical, ami Lizzie Borden életéről szól. Nekünk nagyon tetszett.

Örülök neki. De ugye senkivel nem akarsz meggymagot etetni?!

Dehogy akarok! Legfeljebb pár regénykarakteremmel, de azok csak járulékos veszteségek.

Apropó regénykarakter! Mit mondtál a jövőbelátásról?

Egy ismerősöm megkért, hogy írjak neki egy pasit. Mármint, hogy ő összejönne valakivel az egyik regényemben és akkor ez megtörténne a valóságban. Hát mondom megteszek minden tőlem telhetőt, de nem vagyok boszorkány, hogy valóra is váljon. Erre valamelyik nap megtudom, hogy az ismerősöm összejött egy sráccal. Ma meg azon gondolkodtam, hogy Andornak tulajdonképpen milyen szerepe is van a Kánya Királyokban, mire rájöttem, hogy a srác, akivel az ismerősöm összejött, kért meg rá, hogy írjam bele egy regényembe. Erre leesett az is, hogy tulajdonképpen Roxi meg maga az ismerősöm. És Andor és Roxi összejönnek a harmadik Kánya Királyban. Hát mit ne mondjak, mind a ketten kiégtünk ennek a tudatában.

Szóval előre megírtad, hogy a srác, akiről mintáztad Andort, meg a csaj, akiről mintáztad Roxit össze fognak jönni. Értem.

Igen, ls Réva ugye tizenegyedik osztályban kerül Gerda osztályába. Na most. R betűvel kezdődik a neve. Erre jött hozzánk tizenkettedikben egy srác, akinek szintén R betűvel kezdődik a neve.

Te tényleg boszorkány vagy...

Én is ezt mondom! Pár évszázaddal ezelőtt éltem volna, tuti máglyára vetettek volna. Van még valami, ami érdekel?

Most nincs. Nagyon szépen köszönöm! Később viszont lehet, hogy érdeklődöm!

Rendben! Szívesen válaszolok mindenre!


Így esett meg az a bizonyos interjú. Egyébként nem gondoltam volna, hogy Lia ennyi mindent elárul majd, holott alig mondott valamit. Még maradt pár kérdésem, de ezek más témából valók ezért ezt majd máskor.

Majd még jövök!

Regino Korvo


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

"Eszembe jutott"